V severovýchodní části Milána se nachází čtvrť, kterou v souladu s terminologií dnešních dnů můžeme označit za „hipsterskou“. Rozpíná se kolem zastávky metra Lambrate, je zahalena do industriální atmosféry a najdete tu starou tovární halu hned vedle garáží, galerií a pěkného bydlení. Autentičnost místa využili i režiséři italských neorealistických filmů, které se v ulicích kolem Lambrate natáčely.
I tato městská část byla součástí milánské přehlídky designu. Přestavila se pod názvem Ventura Lambrate. V tamních prostorách se otevřelo 170 showroomů, které byly plné mladého a svěžího designérského umu a kreativity. Představily se zde práce řady studentů, DJ čaroval za mixážním pultem a prodávala se vintage móda.
Ve staré tovární hale, která dostala název Ventura Living Room, se servírovaly rozličné nápoje a pokrmy. Nezbytné doplňky interiéru jako dlouhé stoly vytvořily firmy Lago a Mosa.
V jednom z domů, které se staly přechodným domovem designu, se představila například značka Catellani & Smith, jež se soustředí především na osvětlení interiérů. Svůj showroom firma pojmenovala Casa della Luce. Předvedla v něm řadu variant osvětlení. Nás zaujala například sada Jackie O Composition, která v kombinaci s atrapou vlčích máků připomíná rozkvetlou louku.
Berlin Reflect. Pod tímto názvem se představila například sada magnetických ramínek od značky Flow Design. Nevelký prostor doslova zářil: kurátoři Charlotte Bäuer a William Bagnoli ho zahalili do alobalu. Proč? „Chceme reflektovat,” říkají autoři nápadu.
Posezení jako z alabastru. To je koncepce křesla Proust od designéra Alessandra Mendiniho. Cílem bylo vytvořit do nejrealističtější podobiznu obyčejného křesla z neobyčejného materiálu: mramoru.
Naši sousedé z Polska se mimo jiné prezentovali interaktivním workshopem, na kterém si zájemci mohli vyzkoušet tisk miniatur vystavených objektů na 3D tiskárně. Jejich exhibice nesla jméno Polish Job.
Italská firma Clique ví, že technologie jsou nedílnou součástí našeho každodenního života. Proto na Ventura Lambrate představila kolekci, ve které se snoubí elektronika a design nábytku. Použili mramor, dřevo a valchromat. Jejich produkty jsou navrženy pro smartphony i tablety.
Za nizozemskou značkou Ents stojí Stijn Boemaars. Z jeho dílny pochází například almara Branch Cabinet, která se skládá z několika boxů různých velikostí, jež jsou napříč spojeny bílymi větvěmi. Každá část má spefický podíl na stabilitě almary a její koncept má znázorňovat rovnováhu mezi člověkem a přírodou.
Pod zančkou Hayon se představila například kolekce FRAMES. Její součástí je křeslo, stolek a stěna. Nábytek španělského designéra Jaimeho Hayona je zkrátka moderní klasikou.
Nizozemská značka Lensvelt lákala k posezení ve dvou křeslech od Maartena van Severena. Bílé je vyrobené z hliníku a bylo navrženo v roce 1993, černé pochází z roku 1995.
Dánská umělkyně Pipaluk Lake předvedla sklo v jiném kontextu, než jsme ho zvyklí vídat. Její velké skulptury připomínají třeba oceán. Lake používá železné dráty, pomocí kterých k sobě přivazuje obrovské kusy skla.
Skloubit technologii a přírodu se snaží nizozemská firma Transnatural. Symbiózu obojího předvedla značka i ve Ventura Lambrate. Návštěvníci mohli obdivovat dílo jménem Thermospheres od Tima van Cromvoirta, které mění barvu dle momentální teploty v místnosti.
Nádherné byly rovněž Gravity Stools od stejné firmy, jejich autorem je Jólan van der Wiel. „Všechno na světě je ovlivněno gravitací," říká o díle jeho autor. Sérii těchto stoliček vytvořil pomocí hry s magnety.
Toaletní stolek pro muže i ženy představila thajské studio248. Nese příznačně jméno Him & Her a najdete v něm několik přihrádek a boxů k ukládání kosmetického náčiní pro obě pohlaví.
Za nizozemskou značkou Lex Pott se skrývá stejnojmenný mladý designér, který vytváří produkty, u nichž nechává vyniknout materiál - dřevo, kov či kámen. Diptych je vyroben z douglasky tisolisté a při jeho zpracování byl použit unikátní postup. Autor nejprve zakryl části výrobku gumovými páskami, poté dřevo opískoval a tím se vytratily měkké letní letokruhy. Zůstaly po nich mezery, které vytvořily zajímavý vzor. Na závěr Diptych navoskoval a naolejoval. Podobně vznikly i sirky a hřebeny ze stejné kolekce.
V kolekci váz jménem True Colours Vases a True Colours Shelves odhalil Lex Pott původní barvy materiálů. Měď je v přírodě zelená, železo hnědé či oranžové. Stejně jako tyto vázy a poličky.
Lampa organických tvarů je dílem britského architekta usazeného v Rotterdamu Phila Proctera. Jmenuje se Cala Lamp.
Lampa od holandského designéra Davida Derksena dostala jméno Dewar Light. Je pojmenována po Jamesu Dewarovi, skotském chemiku a fyziku.
Jaký je Váš názor?
Související články
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu