Kam za nejnovějšími trendy pro nadcházející rok? Nikam jinam než do Frankfurtu! A to již v lednu. Od 7. do 10. 1. se tam totiž koná vyhlášený veletrh bytového textilu a textilu pro veřejný sektor HEIMTEXTIL. Tuto mezinárodní událost, kterou navštěvuje rok od roku čím dál více lidí z různých koutů světa, by si neměl nechat ujít nikdo, kdo se o toto odvětví zajímá. Ať už jste architekt, designér, manažer hotelu, student interiérového designu či majitel obchodu s bytovými doplňky, bude pro vás tento veletrh bezednou studnicí inspirace, kterou byste si neměli nechat ujít. A že je na co se těšit...
Téma blížícího se Heimtextilu zní „Where I belong“ neboli „Kam patřím“. Spolu s doprovodnou akcí „Theme Park“ prozradí mnoho novinek a jedinečných trendů, jež budou vládnout nadcházející sezóně. Pět trendů a pět odlišných světů, které mají přeci jenom něco společné, a tím je lidská identita. Heimtextil bude o chuti poznávat nové věci, o toleranci, o genderové a kulturní rozmanitosti, o zkušenostech a zážitcích i o globální atmosféře.
Letošní motto Where I belong naznačuje, že v individualitě je krása. Oslovuje všechny vrstvy lidské identity, a to rovnou pěti trendy. „Maximum Glam“ propojuje glamour životní styl s vášní pro moderní technologie, „Pure Spiritual“ nachází rovnováhu v přírodě a mystice, „Active Urban“ propaguje utilitární, přizpůsobivá řešení, „Heritage Lux“ oslavuje bohaté historické dědictví a „Multi-Local“ zase vzývá globální kulturní vlivy.
Těchto pět trendů, odlišných světů, se představí jako zážitkové prostory navržené pro produkty vystavovatelů. Těšit se můžete také na konceptuální instalace, které vás vtáhnou aktivně do hry a svou dynamikou vás budou motivovat ke sdílení zkušeností a k interakci. Některé vás překvapí svou bizarností, jiné zase odhalí nespoutanou divokost.
Středobodem Trend Space 2020 bude na veletrhu Heimtextil určitě Future Materials Library. Zde se představí udržitelné materiály a inovace pro interiérový textil budoucnosti. Půjde především o novinky ve složení materiálů či inovace ve výrobě. Knihovna se jistě stane vítaným doplňkem k představovaným světovým trendům. U všech vzorků se dozvíte důležité informace, jako je například jejich původ, výrobní proces či možnosti recyklace.
Material Manifesto neboli znovu využitelné materiály, fungující na základě jakési cirkularity, poslouží nejen na Heimtextilu, ale i v budoucnu, kdy se budou nabízet vystavovatelům k dalším pronájmům. Díky řízenému výběru se omezí dopad případných odpadových materiálů a celá akce tak bude mít minimální stopu. Připravované instalace tak budou více než jen kulisy pro vystavované zboží. Budou vyprávět své příběhy spojené s trendy a navíc splní i závazek udržitelnosti, ke kterému se veletrh Heimtextil hrdě hlásí.
MAXIMUM GLAM
Divadelní vlivy, glamour estetika a fantastické spojení mezi rukodělnou a digitální tvorbou. To je jeden z trendů Heimtextilu s názvem Maximum Glam. Platí zde, že více je více. Vrstvení znamená glamour. Gradiendy a spektra, falešné kožešiny, naducané tvary a třásně, žakárové vazby i fantastické tisky. Nepřehlédnutelná je především až kýčovitá škála barev, která je opravdu zářivá a lesklá, plná třpytek či digitálních efektů nebo rafinovaného rozostření. S tímto trendem rozhodně nudu nezažijete.
PURE SPIRITUAL
Dalším trendem, který nesmí chybět, je Pure Spiritual. Ten si zamilují všichni, kdo hledají dokonalost, čistotu, duševní rovnováhu a propojení s přírodou. Moderní technologie jsou zde brány jako samozřejmost. Přesto je patrný blízký vztah k přírodě. Navozován je skrze přírodniny a krásné přírodní textilie. Okouzlí vás suroviny s nepravidelnou strukturou, které jsou dílem přírody, ale i barevné zemité odstíny.
ACTIVE URBAN
Trend Active Urban představuje městského člověka, čelícího výzvám rychle se měnícího prostředí, který hledá přizpůsobivá řešení. Oceňuje technické výdobytky moderní doby, ale zároveň inteligentně využívá dostupné a obnovitelné zdroje. Na prvním místě je u něj funkčnost, ale i skvělý vzhled a bezchybný výkon. Oděvní hybridní textilie pro domácí nebo sportovní oděv jsou hladké a jemné a zaujmou zábavnou směsicí grafických textur. Barevné paletě vévodí modrá, známá z uniforem, asfaltová šeď a CAT žlutá.
HERITAGE LUX
Smyslná tajemnost starých časů i osvícení. Tento nový trend je o lásce k luxusu, dekorativnosti a zdobnosti. Je o nalézání krásy v historii a přírodě prostřednictvím ozdobných vzorů a jinak zdobivých povrchů. Barevná paleta, jíž vévodí krvavě rudá tajemná barva, se stane nepřehlédnutelným prvkem, který je doprovázen safírovými a leskle perlovými tóny.
MULTI LOCAL
Posledním trendem je Multi Local. Představuje globálního člověka, který bere jako svůj domov v podstatě celý svět. Nic si nepřivlastňuje, ctí tradiční řemeslo a utváří svůj pohled na svět tak, aby zahrnoval kreativní celistvost a rozmanitost identit. Tradiční styl ve svém domově kombinuje s globálními vlivy. Tento trend je oslavou tradičních a ozdobných vzorů, od kmenových a folklórních až po geometrické a abstraktní. Barvy se stávají součástí širšího kulturního vyjádření a propojení s místní komunitou či kulturním dědictvím.
V segmentu Wall Decoration uvidíte největší světovou nabídku tapet a dalších nástěnných dekorací. V Hale 3.0 vás bude čekat kromě Trends Space i na 250 zahraničních textilních designérů. V segmentu „Textile Technologies“ zase výrobci strojů na digitální potisk a v jejich těsné blízkosti se představí i inovativní technologie zpracování textilu. Nebude chybět ani segment „Decorative & FurnitureFabrics“, zóna „Beautiful Living“ nebo v hale 11.0 textilní inovace pro spánek a ložnici. V Hale 12 pak uvidíte slavná jména ze světa módního a bytového textilu a v neposlední řadě vás také jistě nadchne široký sortiment špičkových výrobců bytového textilu z Asie: „Asian Excellence“ a „Asian Selection“. Těšit se můžete i na hromadu zajímavých přednášek a osobností ze světa mezinárodního designu.
Udělejte si v lednu čas a přijeďte načerpat inspirativní atmosféru na největší veletrh textilního designu na světě do Frankfurtu nad Mohanem. Organizátoři očekávají až kolem tří tisíc vystavovatelů, mezi nimiž nebudou chybět ani nejsilnější a nejznámější značky a globální leadeři.
Frankfurt am Main, 7.-10.1.2020
Jaký je Váš názor?
Související články
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu