Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Obchodní dům Sulwhasoo ukazuje bohatství asijské moudrosti

Obchodní dům Sulwhasoo ukazuje bohatství asijské moudrosti

Když vás v obchodě obklopí zajímavý interiér, je radost nakupovat. Stejný nápad, jak podpořit kvalitní výrobky a nadchnout zákazníky pro nákup v kamenném obchodě v dnešní online době, měli i architekti ze studia Neri&Hu, kteří pro kosmetickou značku Sulwhasoo zrekonstruovali budovu v Soulu. Vytvořili působivý obchod, který se stal vlajkovou lodí této značky.

Návrh ovlivnil symbolický význam lucerny jakožto tradičního prvku asijské kultury, který slouží lidem jako nástroj pro osvětlení cest a zároveň i označení začátku a konce cesty. Tato hlubší myšlenka byla pro architekty nejen inspirací, ale i hlavním motivem celého projektu.

Obchodní dům se nachází ve čtvrti Gangnam v jihokorejském hlavním městě a zaujímá pětipodlažní budovu s 1949 metry čtverečními, která byla zrekonstruována, aby zajistila první specializovaný maloobchodní prostor pro přední asijskou značku péče o pleť Sulwhasoo. Architekti Neri&Hu chtěli vyvinout koncept, který bude silně spojený s tamní kulturou a jejími tradicemi. Rozhodli se tak zákazníkům ukázat bohatství asijské moudrosti.

Doslovný a mytologický význam lucerny je v celé asijské historii velmi významný. Vede vás temnotou, ukazuje vám cestu a naznačuje začátek i konec oné cesty. Touto myšlenkou se řídí i sama značka Sulwhasoo.

Architekti vytvořili koncept, který vychází ze tří klíčových bodů. Ty byly definovány už na samém začátku projektu, jsou jimi IDENTITA, CESTA a PAMĚŤ.

Usilovali jsme o vytvoření prostoru, jež osloví všechny smysly. Chtěli jsme také vytvořit zážitek, který zanechá v návštěvnících silný dojem ještě dlouho poté, co obchod opustí,“ vysvětlují svůj záměr architekti.

Dominantním prvkem se stala kontinuální mosazná struktura, která jako blýskavá mříž propojuje celý obchod do jednoho celku a vede zákazníky při jejich cestě i po všech zákoutí, tak jako lucerna vede tmou. Každé podlaží obchodu má svou specifickou funkci. Hlavní butik a dárkový balící servis byste našli v přízemí u recepce, multifunkční sál i salonky včetně VIP místností pak v prvním patře.

Široké dřevěné podlahové desky občas stoupají a vytvářejí dřevěné pulty s vloženými masivními kamennými bloky, na jejichž vrcholcích jsou výrobky Sulwhasoo vystaveny jako vzácné předměty.

Smyslu pro nekonečnost architekti dosáhli hustotou mosazných mříží. Ty sem tam zdůrazňují kulatá zrcadla integrovaná mezi tyče a  zavěšená svítidla, jež vystavené zboží osvětlují.

V obchodě byste kromě kosmetických výrobků našli také různé služby, od lázní až po řadu místností pro všemožná ošetření pleti. Zákazníci jistě ocení i luxusnější lázně. Nacházejí se v suterénu a nabízejí přírodní léčbu korejskými léčivými bylinkami.

V různých podlažích se nabízejí i různé nálady, kterých architekti dosáhli změnou použitých materiálů. V lázních v suterénu se objevují tmavé cihlové stěny, ošetřovny obklopují zemité šedé kameny a nechybí ani teplé dřevěné podlahy. Všechny tyto aspekty dodávají pocit uvolnění a intimní atmosféru. Směrem vzhůru je paleta materiálů v budově světlejší a otevřenější.

Čím návštěvníci stoupají výš, tím víc se prostor odlehčuje, dokud se nedostanou až na střešní terasu, kde mřížová struktura vytváří vzdušné a oddělené salónky s různými výhledy na město.

Architekti v projektu docílili i kontrastů mezi dvěma protějšky. Ať už si představíte prostor od toho uzavřeného až po otevřený, tmavé barvy po ty světlé nebo materiály, použité od jemných až po ty masivní. Vše do sebe zapadá a vytváří tak příjemnou atmosféru, kam se lidé rádi vrací.

Koncept lucerny dává návštěvníkům pocit nekonečných intrik a nutí je prozkoumávat prostory a produkty s vášní a radostí. To vám online nakupování nikdy neposkytne, dodávají architekti na závěr.

Pokud se vám líbí obchody, které na první pohled upoutají svým netradičním interiérem, vydejte se s námi po stopách dalších originálních obchodů. Určitě vás příjemně překvapí Asijská lékárna Molecure, která nám svým stylem obchod Sulwhasoo hodně připomíná, nebo Concept store Ingredients v Praze, přinášející provoněný interiér s nekonvenčními kosmetickými produkty.

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků


Přidejte se k Insidecor komunitě...