Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Nový showroom BOCA: stejní architekti, více barev a prostoru

Nový showroom BOCA: stejní architekti, více barev a prostoru

Když navštívíte nový showroom společnosti BOCA Praha, nedá vám to a budete si muset sáhnout na jednu z jeho stěn. Nenajdete na ní totiž klasickou bílou omítku, ale dlouhou barevnou mozaiku, která prostor protíná jako nekompromisní linka. Autorem interiéru, jenž vám umožní přímý kontakt s různými povrchy, je designérské duo Roman Vrtiška a Vladimír Žák.

BOCA Praha se specializuje na podlahové krytiny (detailní text jsme vám přinesli tady) a Vrtiška - Žák pro ni navrhli již předchozí showroom, který byl podobně laděný (více o něm zde). Ten však začal být rostoucí společnosti brzy malý, a tak se firma přesunula do prostoru, který má kolem 500 m2. „Nový showroom jsme si nadělili k 25. výročí založení firmy,“ dodává majitelka Jitka Roubíčková.

S designéry firma spolupracuje již řadu let. Poprvé se setkali u projektu kanceláří pro investiční skupinu KKCG. „Spolupráce s firmou BOCA se nám velmi osvědčila, byli jsme spokojeni s profesionálním přístupem i výsledkem,“ vysvětlují designéři Roman Vrtiška a Vladimír Žák.

Když pak BOCA nebyla spokojená s výsledkem tenderu na svůj první showroom, oslovila opět zmíněný ateliér. A jaké výhody má spolupráce s profesionály? Podle designérů je velkým bonusem třeba zájem médií. A také fakt, že díky nevšedním prostorům se firma odliší a lidé si ji snadněji zapamatují. „Zásadní je vzbudit v lidech pocit, že prostor je výjimečný,“ vysvětlují.

Autoři návrhu i tentokrát zvolili jednoduchou a efektní cestu: interiér celý nabílili a doplnili již zmiňovanou výraznou mozaikou na zvlněné stěně. „Díky bílé není vjem z předváděných vzorků ničím rušen, což naši zákazníci při výběru toho nejvhodnějšího produktu rozhodně oceňují,“ pochvaluje si majitelka. Technické řešení však tak lehké nebylo – lepit vzorky podlahových krytin na nerovnou stěnu zabralo desítky hodin práce a instalace se ladila do poslední chvíle před otevřením.

„Měli jsme jasné zadání: v showroomu se musí objevit motiv podlahových krytin, ze kterého by bylo na první pohled patrné, čím se společnost zabývá,“ upřesňuje studio. Nepravidelné kusy koberců mají jasně dané barevné schéma. Pokud navíc návštěvníka zajímá konkrétní koberec, může si ho rovnou osahat a nemusí se ani ohýbat.

Součástí nové prodejny je i dostatek úložných prostor, ve kterých jsou ukryty další vzorky tak, aby klienty při výběru nic nerušilo. Prostory jsou rozděleny na veřejné (určené k prohlížení vzorků), a firemní. Obě části symbolicky podélně odděluje mozaika, za kterou se nachází zázemí pro zaměstnance a zasedací místnosti.

Na podlahách je použita cementová stěrka Microtopping v bílé barvě, v zaměstnanecké části pak dřevěná podlaha složená z lamel různých šířek i délek. Navozuje útulnou atmosféru a je velmi odolná – všechny použité povrchy najdete i v portfoliu BOCA. „Celý showroom je v podstatě jeden velký vzorník našich produktů,“ vysvětluje Jitka Roubíčková.

Prodejem a výběrem podlahových krytin však funkce showroomu BOCA nekončí. „Chceme tu pořádat autorské výstavy, odborné přednášky, workshopy a další akce,“ plánuje majitelka. Právě tu najdete objekty od Lenky Kerdové a Matěje Macháčka, kteří pro firmu vytvořili prostorovou instalaci z betonových desek. Umělci je upravili pomocí reaktivních barviv, která se běžně používají k probarvování designových podlah. Showroom společnosti BOCA se tak pomalu, ale jistě stává místem zajímavých společenských událostí, expozic i setkání.

______________________________________________________________________________________

Boca Praha

www.bocapraha.cz

Vinohradská 2828/151,  Praha 3

Atrium Flora, budova B, 9. patro (vstup z ulice Jičínská)

Jaký je Váš názor?

zpět na seznam článků


Přidejte se k Insidecor komunitě...