Italské Miláno se opět po roce stalo Mekkou designu, kam se sjeli všichni významní designéři, architekti, obchodníci i návštěvníci z celého světa. Konal se již tradičně milánský Design Week a ani my jsme na této důležité události nesměli chybět.
Padesátý sedmý ročník Mezinárodního veletrhu nábytku a designu Salone del Mobile, na který se mohli návštěvníci přijít podívat mezi 17. až 22. dubnem 2018, byl opravdu pestrý. Přes dva tisíce vystavovatelů velkých i menších firem a designérů zde představilo své nejnovější kolekce a produkty. Kromě hlavního výstaviště Fiera Milano RHO se design přesunul také do veřejného prostoru. Milánské ulice tak zdobilo množství jedinečných výstav a instalací. Ty nejzajímavější vám teď představíme.
Kompletní výběr těch nejzajímavějších produktů a materiálů si také můžete prohlédnout na našem instagramu.
FUTURISTICKÁ INSTALACE PETERA PICHLERA
Renesanční nádvoří milánské státní univerzity Ca´Granda lákalo návštěvníky během týdne designu na jedinečnou hru světel a stínů do futuristické instalace od architektonického studia Petera Pichlera. Tento dřevěný pavilon, podobající se jeskyni, byl vytvořen z více jak 1600 dřevěných kousků a dosáhl váhy celých 12 tun. Symetrie, proporce a geometrie, tak se prezentovala děrovaná struktura, obsahující tři oddělená křídla, jež svým hostům nabízela krásné výhledy na renesanční nádvoří i na další instalace.
Projekt zkoumal potenciál dřeva v netradičním prostředí a odrážel tak myšlenky samotného studia: architekti poukázali na prostory, kde hraje udržitelnost, struktura a prostorové emoce hlavní roli.
LUXUSNÍ INSTALACE „UVNITŘ ŠPERKU"
Jako Alenka v říši divů se musel cítit každý, kdo vstoupil dovnitř instalace šperkařské značky BVLGARI, za kterou stojí umělci ze studia MVRDV. Instalace, jež transformuje ikonický náramek Serpenti do prostorového zážitku, má za cíl návštěvníkům představit svět vzácných a nekonvenčních materiálů z repertoáru šperků italské značky.
„Touto instalací jsme chtěli zachytit barvy, materiály a vynalézavost BVLGARI jako světově proslulé značky," říká Jacob Van Rijs, spoluzakladatel MVRDV. „Tím, že šperky promění svou nadčasovost v prostor, stávají se architekturou."
AUDI A NOVÝ „PÁTÝ KROUŽEK"
Společnost AUDI představila impozantní prostorovou instalaci vytvořenou architekty z ateliéru MAD. Projekt nazvaný „Pátý kruh" zde představoval nejdůležitější aspekty společnosti, kterými jsou inovativní vize designu i nové produkty pro rok 2018. Instalace v podobě velkého zářícího kruhu představovala pokrok i vývoj společnosti a byla doplněna elegantními automobily včetně žhavé novinky AUDI 8.
„Zářící prstenec uprostřed historického nádvoří stojí za snahou lidstva o dokonalost," popisuje instalaci jeden z architektů MAD. „Kruh, vznášící se nad vodní nádrží, odráží neustále se měnící oblohu, což dává divákovi pocit chůze v oblacích."
„Toto hledání dokonalosti je sílou inovace i pohonem, který dělá automobily AUDI tak zvláštní," dodává Fabrizio Longo, manažer AUDI.
REFLEXNÍ INSTALACE „OTEVŘENÁ OBLOHA"
Novou dimenzi města ukázala módní návrhářská značka COS ve velkoplošné sochařské instalaci s názvem „Otevřená obloha", za kterou stojí americký umělec Phillip K. Smith III. Umělecké dílo tvořené zrcadly bylo složeno do otevřeného kruhu s nakloněnou rovinou, která tak mohla transformovat historické nádvoří Palazzo Izimbardi se stále se měnícími odrazy oblohy do střípků inspirativních pohledů.
„Mou práci inspirují neustálé posuny ve světle, barvě a podobě, které prezentuji v přírodním a zastavěném prostředí. Specifické podmínky paláce Isimbardi mi poskytly příležitost překreslit historickou architekturu a zároveň ji zaplnit obklopující krásou milánské oblohy," popisoval svůj záměr umělec.
V přilehlém anglickém parku nainstaloval umělec dalších pět volně stojících reflexních soch, ve kterých se zrcadlí okolní zeleň i prostupující obloha.
NENDO PŘEDSTAVILO VÝSTAVU „FORMY POHYBU"
Japonské designové studio Nendo představilo návštěvníkům milánského Design Weeku výstavu s názvem „Formy pohybu". Mohli zde spatřit a sáhnout si na různé produkty, od návrhů a skic až po pokročilé výrobní procesy deseti japonských výrobců, již se studiem spolupracovali. Koncept výstavy byl založen na myšlence pohybu a předvedení tvůrčích procesů studia v čele s japonským designérem Oki Satem.
Oki Sato přišel s nápadem výstavy po tom, co měl navrhnout nový koncept zipu v různých tvarech a povrchových úpravách. Bylo pro něj velkou výzvou přeměnit něco, co nebylo více než sto let změněno.
„Po menším průzkumu technologií jsem přemýšlel, co by se stalo, kdybychom přišli s novými, různými způsoby a posunuli tradiční zip na vyšší úroveň s různými funkcemi. To byl ten okamžik, když jsem si řekl, že přijdu s dalšími nápady a udělám tuto výstavu," vysvětlil designér.
Lidé se na výstavě mohli dotýkat a skutečně cítit různé materiály i samotné předměty. To byl důvod, proč také designér představil různorodé kolekce vík pro kuchyňské potřeby, inovativní nábytek z polykarbonátu, jehož měkkost lze přizpůsobovat vrstvením materiálu, a také již zmíněný zip v nových podobách.
SONY PROPOJILA BĚŽNÉ OBJEKTY S MIMOŘÁDNOU TECHNOLOGIÍ
Kouzelný senzorický zážitek mohl prožít každý, kdo navštívil výstavu „Skryté smysly" společnosti SONY, kde designéři propojili běžné objekty každodenního života s mimořádnou a inovativní technologií. Se zaměřením na lidské smysly tak mohli návštěvníci prozkoumávat pět různě laděných kontextových prostorů, kde technologie přeměnila tradiční produkty na intuitivní, užitečné a emocionálnější předměty. Proměnila obyčejné věci na neobyčejné, které budou moci zákazníci v blízké budoucnosti osobně prožívat ve svých vlastních domovech.
„Pro Sony je klíčové vytváření interaktivnějších zážitků. To je důvod, proč se snažíme dělat výstavy jako Skryté smysly, které jsou o zkušenostech s interakcí a ne jen o výrobcích," vysvětlil záměr výstavy designér Yutaka Hasegawa.
„KŘIŠŤÁLOVÝ DÉŠŤ" A ZÁŘE KLAVÍRU KAWAI
Nováčkem milánského Design Weeku, který ohromil publikum snovým prostorem, kde se propojila hudba, umění a technologie, byl legendární japonský výrobce klavírů designér Kawai. Ve své instalaci křišťálového deště představil nový přístup v navrhování nástrojů. Instalace „Křišťálový déšť", vytvořená umělcem Takahirem Matsuo, se soustředila kolem křišťálového klavíru, který se vznášel na vlnách vody. Při hraní navíc každý tón svítil jako kapky lehkého deště do prostoru, obklopujícího klavír, a dále tak zvyšoval jeho průhlednost a brilantní zář.
SALONE DEL MOBILE: VZNEŠENÁ INSTALACE WONDERGLASS
Uvnitř jedné z hal Istituto dei Ciechi představila italská značka WonderGlass svou nejnovější kolekci Kosmos ve vznešené instalaci, která předvedla dynamické schopnosti skla. Společnost založená v roce 2013 kombinuje tradiční italské umění s moderním designem vyvinutým ve spolupráci s různými architekty a designéry.
MIKROMĚSTO V SRDCI MILÁNA
Poslední ukázkou, která na nás udělala v Milánu dojem, byl projekt mikro bydlení Built By All, který vznikl spoluprací značek MINI Living a Studiomama. Instalace uvnitř haly bývalé továrny představila návštěvníkům čtyři kompaktní obytné prostory, jakési „buňky", založené na modulárním systému, z nichž každý byl jiného charakteru a umožňoval přizpůsobení se různým prostorům i životním stylům. Tyto mini domovy stejné velikosti se lišily nejen kontrastními barvami, ale především vnitřním rozvržením a vybavením.
Cílem instalace bylo ukázat, jak by flexibilní, modulární systém mohl přizpůsobit domov tak, aby co nejlépe vyhovoval svým majitelům.
Podívejte se také na jiný projekt MINI Living: dům a aktivní ekosystém v jednom, který byl instalován na loňském ročníku Design Week v Miláně nebo na projekt společnosti Studiomama, jež vytvořila Nejmenší dům v Londýně, který má pouhých 13m2.
Milánský Design Week byl plný novinek, trendů, inspirace i skvělých výstav a instalací, které jsme vám chtěli představit. Nezbývá nám nic jiného, než se těšit na další ročník a doufat, že bude opět tak vydařený jako ten letošní.
Jaký je Váš názor?
Související články
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu