Galerie Křehký se v Miláně prezentuje hned na dvou rozdílných místech. Produkty vystavuje v exkluzivním obchodním domě v centru Milána La Rinascente, kde uvádí výběr zásadních prvků kolekce Gilla Masséa společně se značkami Lasvit, Zorya, Brokis a Dechem jako součást Designblok Prague Czech republic.
Hlavní výstava Křehký je pak umístěna přímo v prestižním Spaziu Rossana Orlandi. Výrobce zde ve světové premiéře představuje to nejlepší ze své aktuální kolekce spolu s již zaběhlými předměty galerie. Designu instalace se chopila dvojice Jan Plecháč a Henry Wielgus, stejně tak jako realizace jedné z novinek, Houpačky.
Houpačka je ručně vyráběným objektem určeným do interiérů k potěšení dětí i dospělých. Artefakt svým minimalistickým provedením podporuje symboliku čiré radosti a vědomě asociuje pocity lehkosti, zamyšlení se či odpoutání od reality. Skládá se z kůže, dřeva, laminátu, mosazi a sysalových lan.
„Chtěli jsme z houpačky udělat více interiérový prvek a tím trochu změnit vnímání houpaček jako čistě dětské záležitosti. Dodat odvahu i dospělým trochu si ulítnout,”říkají Jan Plecháč a Henry Wielgus.
Jakub Berdych vytvořil pro Křehký hned dvě realizace. První z nich ztělesňuje světelný objekt konstruovaný technikou prostorové vitráže – Robot. Umělý dělník bývá definován jako stroj vykonávající předepsané úkony. Berdychův Robot je však svobodným zástupcem světa krásy a křehkosti, který do sebe absorbuje esenci secese, modernismu, kubismu i futurismu.
Jako druhý objekt si Berdych pro Křehký připravil kolekci dvou váz a mísy, ve kterých kombinuje dvě tradiční a naprosto protikladné sklářské technologie lisování a foukání skla. K objektům je přistupováno velmi volně, jsou foukány do lisovacích forem a následně broušeny. Výsledný tvar pak nese stopy náhody z předem nejasného procesu výroby a přístupu konkrétního skláře.
Z již klasických představitelů kolekce Křehký se v Miláně prezentuje Materiálová váza Michaely Tomiškové, která před několika týdny získala na frankfurtském veletrhu hlavní cenu Ambiente Trend Tour 2014.
Váza se skládá ze dřeva, mědi, kůže, skla a mramoru, přičemž každý materiál jí dodává svůj odlišný a nezaměnitelný charakter v souznění s jednoduchou formou. Historie se setkává v jednom minimalisticky řešeném exempláři.
S jistou formulací minulosti se setkáváme i v dalším osvědčeném kusu sbírky galerie Křehký. Kabinet příběhů Maxima Velčovského na první pohled působí jako skrumáž nestejně velkých beden umístěných na sebe, ale ve skutečnosti se jedná o inviduální interpretaci úložného prostoru jako druhu exkluzivního skladiště.
Základní tvar vychází z velmi tradičních odkazů na klasickou podobu almary. Především pak v poloze zdůraznění dekorativního vršku a podstavce, doplněného drobnými nohami. Samotné police umocňují pocit specifické výkladní skříně, jejíž obsah je opticky rámován přísnými geometrickými liniemi.
V neposlední řadě se v expozici galerie představí Zorya s krystalizujícím lustrem Eliáš z křišťálu a kamence. Daniel Pošta a Zdeněk Vacek navázali rozměrnější realizací na úspěch kolekce šperků Virus, za kterou získali hlavní ocenění Czech Grand Design 2011. Tentokrát zvolili osvětlení ve spolupráci se společností Preciosa a proměnili ho v unikátní, křehké svítidlo a šperk v jednom. Lustr obdobně jako kdysi šperky podrobili neřízenému procesu krystalizace kamence, který určil jeho finální tvar kombinující dědictví historie, průmyslu a přírodních jevů.
S prezentací galerie Křehký se setkáte především ve Spazio Rossana Orlandi na Via Matteo Bandello či v neméně zajímavé instalaci v obchodním domě La Rinascente na Piaza Duomo v Miláně.
Jaký je Váš názor?
Související články
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu