Udržet, nebo ještě hůře vybudovat dobrou pověst pivní značky a odlišit se od ostatních je v naší zemi skutečně náročný úkol. Pivo se tady vaří v každém druhém městě a téměř každý jeho konzument se považuje za odborníka. I proto se nizozemský výrobce piva pustil do odvážného designového projektu, jehož výsledky jsou nyní k vidění v Praze, ale třeba i Brně nebo Ostravě.
V Heinekenu vědí, že pečovat je třeba nejen o pověst značky, ale i životní prostředí. Množství interiérů se proto nese v duchu ekologické šetrnosti a využívá jako dekorativních prvků pivní lahve nebo jejich víčka. Díky spolupráci s řadou mladých a úspěšných designérů tak vznikly prostory, u kterých se značkou inspirovaný moderní vzhled snoubí s ideály recyklace.
Například v klubu Blue Light vytvořilo designérské studio Qubus lustr z pivních lahví a pohovku s jejich víčky. V místě známém svou pohodou atmosférou připomínají instalace návštěvníkovi počet vypitých piv s kamarády, a zároveň plní estetickou funkcí. Zelené lustry, visící ze stropu jako rozkvetlé květiny, výrazně kontrastují s načervenalým nádechem místnosti a vypadají spíše jako dekorace než kus nábytku, pohovka se zdánlivě improvizovanými nápisy mezi pivními víčky zase přímo vybízí, aby se na ni usadila parta přátel.
V největším hudebním klubu střední Evropy Karlovy lázně má Heineken na svědomí bar s dominantním pultem, který je de facto masivní stěnou z prázdných pivních lahví. Návrh Jakuba Gureckého z 1to1 design počítal s třemi tisíci lahvemi, umístěnými jak nad barem, tak pod ním, a i přes takové množství působí konstrukce elegantně a přirozeně. Ostré, černé hrany vytvářejí s podsvícenými oblými lahvemi pozoruhodný kontrast a zelenkavé šlahouny, které se táhnou podél zdí a schodiště do dalšího patra, pak celý prostor klubu vizuálně propojují.
V rámci svého designového projektu se Heineken v letech 2012 a 2013 prezentoval i na mezinárodní přehlídce Designblok. První rok vznikly v režii dua Vrtiška - Žák tubovité prostory Refresh baru potažené pružnou strečovou látkou a pokryté neuvěřitelnými 72 760 víčky. Futuristický dojem vyvolával nejen zaoblený tvar místností a chodeb, ale například i kopulovité sedačky nebo extravagantní oděv obsluhy.
O rok později přešla firma nečekaně od své typické světle zelené barvy na kombinaci fialových stěn a narůžovělých halogenů a pro svůj Refresh Bar nechala navrhnout taburety z hliníkových lahví, svítících ve tmě pod UV světlem. Řešení navržené studiem deFORM kombinuje recyklaci s vizuální podívanou a perfektně tak zapadá do celkového konceptu.
Projekt se však nezastavuje u velkých měst a míří i na významná turistická místa. Pro bar Dolská v centru Špindlerova Mlýnu navrhl Igor Valachovič velkou hvězdu, symbol značky Heineken, poskládanou z prázdných lahví od piva. Sytě zelená instalace se nachází hned za barem a její podsvícené, výrazné linie nutně upoutají pozornost každého, kdo vejde hlavním vchodem.
Heineken je značka, která si může dovolit investovat do větších projektů a stát se tak svého druhu mecenášem umění a designu. Zaměření na recyklaci navíc projektu dodává prospěšný rozměr a nezbývá než konstatovat, že by snahy Heinekenu mohly jít ostatním příkladem.
Jaký je Váš názor?
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu