V roce 2006 bylo studio Qubus na vrcholu své produkce porcelánových a skleněných objektů charakteristických svým inteligentním a zároveň masám pochopitelným humorem. Podobným způsobem přistoupili designéři Jakub Berdych a Maxim Velčovský i k jedné ze svých mála interiérových realizací. Interiér kostela svatého Bartoloměje v malé vesničce Chodovice se stal příkladem nekonvenční, experimentální a přesto stále velmi pietní rekonstrukce.
Maxim Velčovský a Jakub Berdych, který měl v té době s rekonstrukcemi památek či soch již nějaké zkušenosti, společně přistoupili k projektu s konceptuální nadsázkou. Samotná stavba kostela byla začištěna a konzervována. Novým prvkem se pak stal pouze mobiliář kostela, především plastové židle Panton od slavného dánského návrháře Vernera Pantona či stejně bílé židle od manželů Charlese a Ray Eamesových.
Pohrávat si s významy, vycházet z kontextu místa a manipulovat se symboly. To jsou hlavní motivy práce studia Qubus. V interiéru kostela sv. Bartoloměje designéři uvedli křesťanské a obecně náboženské symboly do nových souvislostí, když na podlahu položili perské koberce, do opěráků plastových židlí od značky Vitra vyřízli křížek a nad to vše zavěsili křišťálové historizující lustry.
Obyčejný venkovský kostel se stal senzací na stránkách prestižních médií včetně časopisů Icon, Wallpaper a dalších. Realizace, která patří mezi nejzajímavější příklady rekonstrukcí u nás, se také objevila ve výroční knize Project Vitra stejnojmenné švýcarské značky.
Jaký je Váš názor?
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu