Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Jak zvýšíte svou produktivitu?

Jak zvýšíte svou produktivitu?

V práci strávíme za život v průměru více jak 90 000 hodin – není divu, že pro někoho je práce druhým domovem. Kanceláře jsou však dost často tím posledním místem, kde je příjemné pobývat. Uvědomovat si to začaly i některé firmy, které začaly o pracovních prostorech 21. století přemýšlet jinak. Stále jich však není mnoho. Otázka zní: jak vytvořit kancelář, která bude podporovat kreativitu zaměstnanců?

Nad odpovědí se podle všeho mnoho zaměstnavatelů nezamýšlí a podobnými záležitostmi se netrápí. Průzkumy totiž naznačují, že práce v mnoha kancelářských prostorách je bezútěšná a nevede ani k dobrým nápadům, ani k vysoké produktivitě. Výsledek? Mnoho zaměstnanců by pracovalo lépe v úplně jiném a útulnějším prostředí.

Hubba-to Co working & Artisan space, by Supermachine Studio 

Foto: Wison Tungthunya

 

JAKO V TOVÁRNĚ

Do pracovních prostorů sice přibyly nové technologie a vybavení, smýšlení o kancelářích se však nemění. „Musíme přehodnotit to, jak lidé používají technologie. V minulosti jsme byli připoutáni ke stolům, dnes si však můžeme zřídit kancelář v podstatě kdekoliv. Je čas oprostit se od konvencí 20. století a smýšlení, které přetrvává z dob, kdy většina lidí pracovala v továrnách,“ říká Peter Thompson z Henley Business School, odborník na práci ve virtuálním prostředí.

Herschel Supply, by Linehouse 

Foto: Jonathan Leijonhufvud

Mnoho firem si již uvědomilo, že práce je dnes více než kdy jindy činností, kterou vykonáváme, nikoliv místo, kam pravidelně docházíme. Stále více lidí pracuje mimo kancelář alespoň některé dny v týdnu. Zaměstnavatelé, kteří na tento model přistoupili, zaznamenali vzrůst produktivity, zlepšení paměti zaměstnanců i nižší náklady pro firmu. Podle Thompsona takové případy dokazují, že se musíme zamyslet nad smyslem kanceláří v novém kontextu: „Lidé stále potřebují místo, kde se budou setkávat, vyměňovat si nápady. Proto by kanceláře měly sloužit jako společenské a nikoliv pracovní prostory.“

WeWork Tower 535, by NCDA

Foto: Dennis Lo Designs

VŠUDE DOBŘE, DOMA NE

Ne každému však práce z domova vyhovuje. Mnoho lidí rádo jezdí za prací jinam už kvůli možnosti socializace, navázání přátelství a někdy i partnerství.  Některé společnosti proto platí za práci designérů či architektů, kteří jim pomáhají vytvořit kancelářské ráje.

Inteltion Office, by Onion

Foto: W Workspace

A jak takový pracovní eden vypadá? Chytrá moderní kancelář skýtá svým zaměstnancům dostatek podnětů a je navržená tak, aby se v ní lidé cítili příjemně a měla pozitivní dopad na jejich představivost. Dokonalá kancelář kombinuje zábavu, pohodlí domova, technologie a interaktivní zóny.

 

Office Space in Poznan, by Metaforma 

Foto: Krzysztof Strażyński

Důležitou roli při návrhu kanceláře hraje i vůně: už jen proto, že čich je nejsilnější ze smyslů. Věděli jste, že když cítíte ve vzduchu citróny, uděláte méně chyb při psaní? Britský provozovatel kanceláří, firma Avanta, si dokonce najala vlastního parfumeristu, který pro ni vymyslel vůni stimulující mozek. Pomocí aromaterapie zkrátka dosahují lidé daleko lepších pracovních výsledků.

A hidden garden, by Muxin Design Studio

Foto: Zhang Daqi

A jak je to s teplotou místnosti, kde se pracuje? Ideálně by se měla pohybovat mezi 20 a 21 stupni Celsia. Studie ukázaly, že jakmile teplota vzduchu v místnosti přesahuje 25 stupňů, snižuje se produktivita zaměstnanců. Tak tedy navonět, zkontrolovat teplotu a hurá do práce!

SaveSave

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků


Přidejte se k Insidecor komunitě...