Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

I pivo může být elegantní, říká zakladatelka firmy Aurosa

I pivo může být elegantní, říká zakladatelka firmy Aurosa

Víno či šampaňské patří ke slavnostním přípitkům v nejvyšších společenských kruzích. Ale co pivo? Půllitr či lahváč vypadá málokdy elegantně. To se rozhodla změnit mladá podnikatelka Martina Šmírová, která založila značku Aurosa a vyrábí lahodný polotmavý ležák.

„Sama pivo miluju a bylo mi líto, že je někdy vnímáno jako podřadný nápoj, hlavně co se způsobu podávání týče. V Itálii jsem k němu často ani nedostala skleničku a lahváč se k černým koktejlkám prostě nehodí,“ směje se Martina, která v Itálii vystudovala marketing módy.

Tehdy začala přemýšlet o tom, jak se i z potraviny může stát chtěná značka – inspiroval ji hlavně branding společnosti Nespresso a to, jak obyčejná káva dokáže vyjadřovat společenský status a vkus. „Je to vlastně velmi podobné jako s módou,“ vysvětluje Martina. Aurosa vznikala na podobném principu: je určená lidem, kterým záleží na tom, co pijí, a ještě u toho chtějí dobře vypadat.

https://www.youtube.com/watch?v=qV32arbGqBQ

Aurosa je polotmavá jedenáctka doladěná karamelem, která je zabalená v třetinkové lahvi s mramorovým dekorem. Ten vymyslela sama Martina a odkazuje v něm k černobílému minimalismu, který je dnes populární. Pivo se vaří v zámku Rychvald, který se letos otevře veřejnosti. O Aurosu se tu stará sládek Petr Krpec, který se zaměřuje na minipivovary.

 

Kolem Aurosy se toho ale děje ještě mnohem víc. „Chceme značku propojovat s uměním a designem,“ vysvětluje zakladatelka. Proto byla firma součástí našeho projektu SQUAT iD23 – své pivo dodávala do pěti bytů, které navrhlo pět různých ateliérů.

V showroomu na Pohořelci zároveň Aurosa nabízí i produkty od tuzemských designérů. Koupíte tu doplňky od značky Gravelli, designéra Maxima Velčovského, Jakuba Berdycha, Lucie Ostrákové, Romana Šediny a dalších. Ve vsetínském Azylovém domě pro ženy a matky s dětmi zase vznikaly náramky z drobných korálků. Nejmenším udělají radost panenky Břichopas.

Aurosa zároveň pořádá diskusní večery, kde mluví inspirativní a úspěšné ženy. Svou přednášku už měla třeba hudebnice a modelka Terezie Kovalová, stylistka a make-up výtvarnice Kateřina Koki Mlejnková či atletka Tereza Rosolová. Na 22. června se zase chystá diskuse s výtvarnicí Magdalénou Ševčík. Co víc, tváří značky se pro tento měsíc stala herečka Anna Linhartová. Na besední večery můžete zamířit do vinárny La Cave d'Adrien. V budoucnu by Martina Šmírová ráda prorazila i v zahraničí, první na řadě bude Francie.

Kampaň kolem Aurosy cílí hlavně na ženy a majitelka si uvědomuje, že je takové zaměření dost limitující. Zároveň však odmítá, že by Aurosu měli muži zakázanou, i když musí často odpovídat na otázky točící se kolem feminismu a emancipace. „Spíš jsem chtěla umožnit ženám, aby se i na podpatcích, v šatech a s pivem v ruce cítily elegantně a křehce. Brzy ale začneme vyrábět i klasický světlý ležák v černém mramoru, který bude genderově neutrální,“ uzavírá s úsměvem Martina Šmírová.

 

 

Aurosa

Pohořelec 14, Praha 6

www.aurosa.cz

 

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků

O článku

Veronika Čáslavská Autor:
Veronika Čáslavská

Publikováno: 09.06.2017


Přidejte se k Insidecor komunitě...