Leden bude patřit látkám. Alespoň ve Frankfurtu, kde se od 12. do 15. ledna 2016 koná veletrh Heimtextil. Přijeďte se inspirovat, jaké novinky nabídne příští sezóna, a čím vším můžete svůj domov potěšit. Heimtextil je největší mezinárodní veletrh látek a slouží jako platforma určující světové trendy.
Zastřešujícím tématem letošního ročníku Heimtextilu je „well-being 4.0“, tedy ve volném překladu „dobrý život 4.0“. A na co se v nadcházející sezóně můžeme těšit? „Nová témata budou definována tak, aby se obnovil přístup k designu zaměřený na člověka,” slibují organizátoři. Vše by se mělo točit kolem prostoru, kde největší prostor dostávají smysly a důraz se klade na relaxaci i klid.
Heimtextil bude však i o technologiích, jak již přívlastek „4.0“ napovídá. Cílem veletrhu bude ukázat, jak lze pomocí technologie vyvolat příjemné pocity a reakce na podněty. Umělé se bude propojovat s přirozeným . „Dáme prostor technologiím, ale zároveň musíme zajistit, že se z designu budoucnosti neztratí přírodní materiály a ruční práce,“ představuje Lisa Douet ze skupiny WGSN, která má letošní trendy na starosti.
Trendy letošního ročníku budou zpracovány v Theme parku. V tomto prostoru se budou scházet vývojáři, tvůrčí týmy i designéři. Společně si budou povídat o nacházejících hitech na poli textilií a budou předpovídat budoucnost oboru. K zakoupení bude i Kniha trendů, která představuje škálu barev i materiálů a autoři zde mimo jiné řeší možnost využití rostlin při zapojování všech smyslů: zkoumají například cenné materiály i terapeutické textilie.
VYTŘÍBENÝ DESIGN I POHODA V NOVÉ SEZÓNĚ
Pro následující sezónu 2016/2017 nastolili odborníci čtyři trendy, které by neměly uniknout nikomu, kdo chce mít na poli tkanin přehled. Jejich náplň bude na Heimtextilu pečlivě zpracována.
Protect: good for us
Wellness, ticho i detoxikační programy. To vše je součástí prvního budoucího trendu. Pilířem tohoto tématu je umění vypnout v propojené a hektické době.
Energise: digital dreams
Druhým tématem je hra se světlem, které může dodat energii. Představeny budou mimo jiné kaleidoskopické vzory i vtipný sportovní design.
Nourish: sensory design
Krajina města a přírody se stále více proplétá. Proto se Heimtextil zabývá i zelení a texturami i barvami, které připomínají přírodniny - třeba půdu a kámen.
Enrich: appealing to all the senses
Poslední téma se zabývá vysoce dekorativními prvky, ornamentálním zdobením či třpytivými elementy a drahými kovy. Najdeme tu odkaz k orientu i kultovním vzorům, které se vážou ke klasicismu.
Mimo to se můžete těšit na řadu zajímavých přednášek: například o globálních trendech v prodeji, digitálním tisku textilií či udržitelnosti technologických procesů. Letošní Hemtextil slibuje, že nastíní řešení, jak vytvořit pohodu i harmonii v době, kdy je téměř nemožné být offline. Udělejte si výlet do Frankfurtu a zjistěte, jak toho odborníci chtějí dosáhnout.
Jaký je Váš názor?
Související články
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu