Berlínský designérský svátek, DMY, patří již několik let mezi prestižní události zaměřené především na ty nejmladší talenty a začínající značky, které jsou každý rok doprovázeny i špičkovými etablovanými jmény. Většina tvůrců se prezentuje v hlavní expozici festivalu, která se nachází v působivé hale letiště Templehof vystavěného v modernistickém stylu v průběhu dvacátých a třicátých letech minulého století. Z letošního programu jsme pro vás vybrali šest zásadních projektů včetně tří s českou nebo slovenskou vlaječkou.
Lokální berlínská značka e27.Berlin představí již několikátou kolekci doplňků. Tentokrát v podání mladého studia ett la benn, které navhrlo pro značku sérii porcelánových nábob Quiosco a designérky Joa Herrenknecht, která se letos blýskla i na dubnovém Salone del Mobile se svou vlastní kolekcí nábytku a svítidel.
V Rotterdamu sídlící studio Earnest založila americká designérka Rachel Griffin, která ve své tvorbě navazuje na to nejlepší z postmoderní estetiky a prostřednictvím nábytku a doplňků jí obohacuje novými konceptuálními přístupy. V podobném duchu se nese i její nová kolekce kamenných nádob a táců Fragment, které jsou tvořeny nepravidelnými surovými kusy různých druhů kamene.
Arnout Meijer se už nějakou tu chvíli objevuje na stránkách prestižních magazínů i internetových blogů. Jeho kolekce svítidel Thanks for the Sun, která je inspirována fenoménem slunečního záření, si získala obrovký zájem médií. Jeho série založená na imitaci denního cyklu, prostřednictvím které si uživatel může regulovat množství světla v interiéru, bude jedním z vrcholů letošního berlínského festivalu.
Letos se v Berlíně neztratí ani český design. Jeho komerční stránku zastupuje nová kolekce značky Ton, která sklidila úspěch na dubnovém Salone del Mobile v Miláně. K novinkám pak patří především nová varianta židle Merano od designéra Alexandera Guflera, která se stala doslova bestsellerem značky Ton.
Český studentský design bude hájit prezentace studentů ateliéru Jiřího Pelcla z pražské UMPRUM, kteří do Berlína přiváží svůj zatím poslední klauzurní projekt Form Follows Material. Autoři se v něm zabývali komplexním výzkumem zvolených materiálů a jejich aplikací do originálního výrobního procesu, který je tak jednou ze součástí celého projektu, na jehož konci stojí hotový prototyp.
I Slováci nezůstanou v Berlíně pozadu a v rámci projektu Flowers for Slovakia představí výsledky workshopu Lost & Found, který vytvořilo 15 vybraných studentů ve spolupráci se značkou Vitra. Tradiční prvky slovanského lidového nábytku a řemesla spojili autoři s technickými prvky nábytku švýcarské společnosti Vitra do podoby často surrealisticky imaginativních objektů.
Jaký je Váš názor?
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu