Logo společnosti můžete jednoduše obtisknout či pověsit na zeď. Anebo vytvořit propracovanou optickou iluzi, která návštěvníky hned u recepce upozorní, že vstupují do neobyčejných kanceláří. Tak na to šla architektka Barbara Bencová z ateliéru B², která nedávno dokončila prostory pro kreativní agenturu DDB.
„Logo agentury ve tvaru písmena B vidíte jen v jednom bodě, a to hned u vstupu. Když obrazem projdete, zase se celý rozloží, pak už spatříte jen barevné plochy,“ popisuje architektka. Vytvořit takovou anamorfózu bylo technicky náročné.
Ateliér nejprve vytvořil 3D model a propočítal, v jaké výšce musí být bod, v němž se promítané obrazy protnou a spojí v logo. „Na místě jsem už pracovala s projektorem a fotografiemi. Když jsme logo promítli, vše jsme vyfotili a zkoumali, jestli obrys sedí,“ popisuje Barbara Bencová.
Prostor je navíc hodně hluboký, má skoro 40 metrů a architektka měla k dispozici jen běžný projektor, nikoli ten laserový. „V takové hloubce se kontury ‚bříška' začnou rozpadat. Najít správnou křivku bylo velmi složité, pracovala jsem na tom několik dní,“ popisuje Barbara, jak důležité bylo najít správnou geometrii.
Písmeno B, tedy logo agentury, ale najdete i v jiných částech prostoru, který má bezmála 600 metrů čtverečních. Třeba na taburetové stěně, do které architektka vložila 28 stoliček. Zaměstnanci si je můžou vytáhnout, pokud si někam chtějí přisednout, nebo vytvořit spontánní místo pro schůzku. „Rozšiřuji tak místa k sezení, aniž bych zabírala příliš prostoru.
Taburetky jsou navíc v korporátních barvách,“ říká Barbara. Neonové B najdete i na recepci. Do něj je vkreslená ilustrace od Davida Boleslava, který v agentuře pracuje jako designér. Ilustrace zobrazuje pražské šéfy DDB a k tomu symbol české agentury v podobě golema. Pro další umělecké intervence nabízí prostor nespočet chytrých, tedy omyvatelných zdí.
Zaměstnanci mají v kancelářích dostatek klidných i společenských prostorů. Třeba žlutý amfiteátr, ve kterém pořádají brainstormingy, školení nebo sledují sportovní přenosy. „Místnosti se přezdívá war room. Konají se tu totiž ,válečné‘ porady,“ popisuje architektka Barbara Bencová. Pokud si zaměstnanci přejí mít víc soukromí nebo tmy, můžou v amfiteátru zatáhnout závěsy.
Než se s projektem začalo, zaměstnanci dali na interních workshopech dohromady, co všechno si přejí mít v nových kancelářích a průběžně se k projektu vyjadřovali. „Měla jsem tak jasnější představu, kdo s kým spolupracuje a jak jsou velké jednotlivé týmy, čemuž jsem přizpůsobila třeba rozmístění stolů,“ vysvětluje autorka návrhu.
V prostoru najdete mimo jiné větší stoly od švýcarské značky Vitra, kulaté stoly od dánské firmy Hay a české stoly s kovovými podnožemi od značky Master and Master. Podlahy dodala pražská společnost BOCA, chytré stěny zase Colorteam.
Industriální svítidla Barbara sama upravila – původně měla malá stínidla, která se ale nehodila do velkého prostoru, a tak nakoupila klasická fotografická stínidla a vyměnila je. Z původních malých stínidel pak vytvořila světlo v jedné ze zasedacích místností.
Jaký je Váš názor?
Související články
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu