Stavba se sice jmenuje Hôtel du Marc, ale nesmíte se nechat zmást názvem sídla. Hotel má totiž opravdu jen v názvu. Pobyt v domě je vyhrazen pro přátele a důležité obchodní partnery firmy.
Budovu zdobí obklady z římského kamene a motivy květin. Renovaci provedl francouzský architekt Bruno Moinard, který umí zachovat historii místa. Po domě jsou rozmístěny umělecké artefakty mnoha umělců a výtvarníků: například Hervého Van der Straetena, Yayoiho Kusamy, Campana Brothers či Mathieua Lehanneura a Pabla Reinosy. Campana Brothers pro Hôtel vytvořili speciální altán odrážející současnou architekturu, který byl také prezentován na milánském týdnu designu v roce 2010.
Jelikož se římský kámen již nevyrábí, fasáda budovy byla pouze renovována jednou z posledních řemeslných firem v oblasti Champagne: ta měla totiž ještě malou zásobu tohoto vápenatého materiálu. Kameny, které se před zasazením do fasády předzpracovávaly v dílnách, byly potírány vápenným roztokem. Ten bude s ubíhajícími lety vytvářet patinu. Celá renovace se třídila přísnými ekologickými parametry. Ve výsledku je budova z 85 % energeticky soběstačná a podařilo se dosáhnout 90% snížení její uhlíkové stopy.
Na poctu slavného vína Pinot Noir byla realizována stěna schodiště, které je od koberce po strop zbarvena škálou tónů odpovídající barevnosti červeného vína. Výrazná kolorace zdi kontrastuje s běloskvoucím schodištěm připomínajícím typický vápenec z oblasti Champagne.
Anne Marie Juquet a Alain Clairet navrhli pro rezidenci speciální lustry z kolorovaném křišťálu stylizované do velmi současné reinterpretace přívěsků a kapek předchozích historických svítidel, které Hôtel du Marc zdobily v minulosti.
Vestibul Hôtelu rozděluje budovu na dvě funkční části: mohutné hlavní schodiště na straně jedné a salonky na straně druhé. Pod schodištěm se nachází zrcadlo Bruno Moinarda z jemné mozaiky zrcadlových panelů, které vytvářejí plastickou krajinu připomínající plisé či rozkládací displej. Povrch odráží jednak schodiště, ale i rozměrný lustr Montgolfiére. Pro svou imaginativní schopnost odrážet světlo si tento prvek od hostů získal přezdívku „kaleidoskop“. Přesně jako skrze bublinky šampaňského si nedokonalosti hmoty pevně lapené ve skle zrcadla surreálně hrají s okolním prostorem, barvami i světlem.
Lidé, kteří v tomto domě v historii pobývali, přiváželi z cest suvenýry, mezi něž patřily fotografie, vzácné tisky, drahé kameny, vycpaná zvířata, ale i herbáře z dalekých krajů. Místní pštros s helmou odpovídající typické barevnosti „Clicquot žluté“ přináší do místnosti dotek nekonvenčního humoru.
Vášně Pabla Reinosa není těžké odhalit, jeho oddanost nezvyklým tvarům a materiálům se snoubila v sochařské realizaci pro remešský Hôtel ve výklenku mezi schodištěm a prvním patrem. Elegantní provedení vychází z charakteru a vlastností vína. Z divokých zčeřených vln se transformuje ve statickou dřevěnou lavičku v barvách medu.
Velký salon je místem pro konverzaci. Zdobí ho široké vzorované koberce v paletě okrových a žlutých tónů. Nad krbem je v tradičním trumeau umístěné zrcadlo, které prošlo rekonstrukčními zásahy architekta Bruna Moinarda.
Dalšími místnosti v domě jsou Velká a Malá jídelna. Černá paneláž Velké jídelny se nese v duchu estetiky 18. století, která obdivovala především kombinace zlatě zdobených prvků a ebenového dřeva. Krb a mramorové konzole jsou ve stejné barevné paletě.
Uprostřed Velké jídelny se nachází prostorný jídelní stůl pro osmnáct lidí s mahagonovými židlemi čalouněnými ve žluté barvě typické pro značku Clicquot v kombinaci s černou žíňovou tkaninou. Vše ozařuje obrovský křišťálový lustr z kouřového skla. Okna zdobí lněné záclony.
Jako kontrast k tomuto opulentnímu stylu Malá jídelna nabízí laskavé a klidné prostředí. Vybledlá modř i pastelové barvy v kombinaci s okrovými tóny na velké tapisérii jsou inspirovány Orientem.
Ložnice jsou přístupné z hlavního schodiště a vede k nim dlouhá chodba zdobená obrazy. Na zemi najdete koberec z přírodního kokosového vlákna ve zlaté barvě.
Původní schodišťové zábradlí ční z kamene, prorůstá jím a objevuje se zase o kus dále. Tento prvek od výtvarníka Pabla Reiniosa končí na prvním podlaží.
Mozaikou zdobená podlaha se odvolává na tradici starověkých rituálních koupelí. Kotva, která se posléze stala symbolem této francouzské rezidence, se váže k historii prvních zámořských plaveb a expedic z počátku 19. století.
Jeden pokoj navrhl rovněž pro Hôtel du Marc architekt Mathieu Lehanneur. Každý element této ložnice je výsledkem vědeckých studií fyziologie lidského těla na specializovaných spánkových klinikách. Místnost dodržuje především vhodnou teplotu, zvukovou či světelnou izolaci.
Porsche Design Studio navrhlo speciální stojan, ve kterém jsou ty nejvzácnější lahve Veuve Clicquot udržovány ve stálém bezpečí vinného sejfu. Kombinuje se zde design a luxus s technickou precizností.
Značka Veuve Clicquot Ponsardin nabízí svým hostům ubytování, které je tak neobyčejné jako chuť jejího šampaňského.
Alespoň na chvíli se můžete stát hosty této luxusní realizace a projít se spolu s námi remešským Hôtelem du Marc.
Jaký je Váš názor?
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu