Základ společnosti zaměřené na vyhledávání, dovoz a prodej značek nadstandardní kvality Ultra Premium Brands sahá až do roku 1993. Společnost vyhledává lihoviny, o nichž je přesvědčena, že jsou připravovány velmi poctivě nebo jsou natolik výjimečné, že stojí za to s nimi pracovat.
O tom, že jsou Ultra Premium Brands ve výběru svých „produktů“ opravdu dobří, nás přesvědčili i ve volbě studia pro svůj showroom. Menší knížku o práci studia D3A nalezli na poslední chvíli zastrčenou v regálu knihkupectví přímo na Václavském náměstí. Jakuba Janečka a Jiřího Rabela realizace studia velmi zaujaly. Zanedlouho následovalo stěhování sídla firmy z nedostačujících prostor v pražských Strašnicích do ulice Sokolovské v Karlíně. A právě zde se dnes nachází Warehouse # 1 - místo pro všechny náročné, kteří rádi vědí, co pijí, a chtějí se nechat obklopit krásou.
Za studio D3A figurovali v tomto projektu Ing. arch. Marek Sodomka a Ing. arch. Jaroslav Zima, a byl to právě Jaroslav Zima, jehož portrét v knize D3A Jakuba Janečka zaujal. Nejednalo se totiž o klasický portrét, který by jste v takové publikaci mohli očekávat, ale o portrét volnomyšlenkářského indiána s pomalovanou tváří, jenž s největší pravděpodobností kráčí životem svou vlastní cestou.
Především díky důrazu na pečlivost a architektům z věhlasného D3A studia Warehouse #1 zazářil v několika soutěžích. Byl vyhlášen specializovanou prodejnou roku 2012 a získal první místo v soutěži Prodejna roku, kterou pořádá vydavatelství Economia. První místa obsadil v kategoriích Nejlepší interiér a Nejlepší exteriér.
Přízemí showroomu překvapí kombinací rozličných, často přírodních materiálů, které jako celek dokážou působit velmi luxusně, i přes všechny odhalené konstrukce domu. V interiéru převládá tmavá barva, která dává možnost vyniknout obsahu. Lahve jsou zde krásnými objekty, které při nasvícení LED diodami ze všech směrů dávají místnosti tu pravou jiskru. Barva samotného destilátu, zbarvení skla, dekor balení a etikety se stávají nedílnou součástí prostoru. Stejně jako na výstavě největší skvosty hledejte za sklem!
Přízemím tento karlínský skvost ale ještě zdaleka nekončí. Se svou lahví můžete docestovat do takzvaného podpalubí, kde se v průběhu roku konají nejrůznější přednášky, ochutnávky a prezentace. Dolů pod prodejnu sestoupíte po ocelovém schodišti, tak typickém pro D3A.
V podpalubí se už cítíte skutečně jako na moři. Iluzi tvoří podlaha obloukem propojená se zdí, stěna ze sudů a bar dovezený z Indie. Nejedná se ale o doslovnou imitaci lodě, prvky zde fungují v náznaku, navozují atmosféru, ale nejsou přespříliš „literární“. Zdánlivě nesourodý a nepravidelně umístěný mobiliář uvolňuje vertikálnost místnosti a narušuje určitý řád daný pruhy dřeva a stropními profily.
Exteriér i interiér doplňuje kruhový motiv, pro který mohla být inspirací kruhová dna láhví a sudů, nebo také bublinky prvotřídních šampaňských vín. Tento kruhový prvek je v kontrastu s přírodní a decentní kresbou dřeva.
Nerezová toaleta a originální zavěšení zrcadla na laně jistě nezůstanou při vaší návštěvě Warehousu bez povšimnutí. Těší nás, že si takovéto zdánlivé maličkosti studio při svých realizacích nikdy neodpustí. Dodavatelem celé rekonstrukce se stal Tunnel s.r.o.
Pokud vás tento článek přivede na ochutnávku, jsme si jisti, že na Warehouse už nikdy nezanevřete. Každá lahev má svůj příběh, který vás spolu s delikátní chutí pohltí a rafinovaný interiér zcela ohromí. Pokud vyznáváte heslo „kvantita není kvalita", je to jednoznačně místo určené přímo pro vás.
Jaký je Váš názor?
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu