Právě teď někde ve světě vystřelil korek šampaňského Moët & Chandon. Jednadvacet. Jednadvacet. A teď někde vystřelil další. Nejžádanější šampaňské světa, které si dopřává i britská královna Alžběta II., totiž někdo otevře každé dvě sekundy. Nápoj, který už přes 270 let sdílí svůj úspěch s celým světem, se snaží přizpůsobit i těm nejvytříbenějším potřebám chuti a estetického vkusu a neustále vyvíjí inovace. Velkou inovací bylo například představení edice Moët Ice Imperial v roce 2012, prvního šampaňského určeného pro konzumaci s ledem.
V roce 1743 se Claude Moët rozhodl prestižní, avšak regionální víno, sdílet s celým světem. Už o dvě generace později daroval jeho vnuk láhev Moët & Chandon Napoleonovi Bonapartemu, s nímž choval přátelské vztahy. Ten se posléze stal jeho velkým milovníkem a na jeho počest Moët & Chandon dodnes nese jméno Impérial. V té době už byl tekutý poklad z nejrozsáhlejších vinic v regionu Champagne rozšířen až do Ameriky.
Od té doby doprovází elegantní a plná chuť tohoto alkoholu nejvýznamnější společenské události. Moët & Chandon se stal oficiálním šampaňským cen Zlatého glóbu, filmových Oscarů i závodů Formule 1. Na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech luxusní láhve z limitované edice podepisovali za charitativním účelem John Travolta, John Malkowich i Jude Law. Snoop Dog o tomto šampaňském dokonce zpívá "Drop it like it´s hot", víno si oblíbil i americký prezident Thomas Jefferson nebo tenista Roger Federer.
Právě Bonapartem oblíbená edice Impérial je mezi šampaňskými největší a zároveň nejprodávanější legendou. Víno svěžího ovocného charakteru je produktem z více než 100 různých vín. Z nich přibližně 20 až 30 % tvoří speciálně vybraná rezervní vína, která se navzájem doplňují a dávají tak vzniknout skutečně komplexnímu a vyzrálému nápoji. Luxusní chuť bělomasého ovoce doplňuje buket zeleného jablka a citrusů následovaný akcentem angreštu. Zlatavý nápoj se hodí jako aperitiv i jako sklenička k dezertu.
Jako správný imperialista edice Impérial neustále rozšiřuje své řady. Pokud preferujete růžové, můžete jedinečné momenty svého života oslavit s Moët & Chandon Rosé Impérial a jeho intenzivním aroma červených lesních bobulí doprovázeným jemnou pepřovou stopou.
Klasický bílý Impérial nezaostává. V roce 2006 vyslal do světa láhve Be Fabulous okrášlené krystaly Swarowski. Další speciální edice The Now zase připomíná, že každá vteřina může být zážitek, a to tím spíš, když zrovna se sklenkou v ruce prožíváte svůj #moetmoment, na který můžete upozornit sociální sítě tímto hashtagem.
Speciální edice Moët & Chandon The Now.
Hravá a plná vína Moët & Chandon Grand Vintage jsou založená na sběru těch nejlepších ročníků a zrají až sedm let. Právě nový ročník Grand Vintage 2008 byl představen vloni. Vůbec nejodvážnějším z rodiny Moët & Chandon se jeví typický představitel demi-sec Moët & Chandon Nectar Imperial, jemuž na nenapodobitelnosti dodává odstín ananasu, manga a meruňky v hávu sladkého koření. Pokud si s přebujelou nabídkou šampaňských nevíte rady, web www.moet.com vám sám poradí. Stačí, když mu sdělíte, jakou máte zrovna náladu, a na jaké jídlo máte chuť.
Vinice Moët &Chandon jsou těmi nejrozsáhlejšími v regionu Champagne.
Toto šampaňské ctí nekompromisně své hodnoty a výrobu každé láhve dotahuje až do konce. Závisí na pomalé a postupné péči profesionálů, téměř tři sta let broušeném know how, na prvotřídní vápencové půdě i na největších sklepech v regionu.
Pokud se však chcete k tomuto šumivému ztělesnění jedinečnosti přiblížit, nemusíte jezdit až do Champagne. Den Moëtu vychází na 17. června, kdy si slavnostně připijí obyvatelé 80 zemí světa. V Praze si můžete sklenku Moëtu dát například v rámci kulinárního trhu a gastronomického festivalu ve vinohradském parku Grébovka, slavném Bugsy’s baru nebo třeba v klubu Le Valmont. Více se o Moët Party Day dozvíte na speciálním webu.
Moët bude také součástí karlovarského filmového festivalu, kde proběhne tzv. Přípitek pro dobrou věc: za každou osobnost, která si ťukne na zdraví festivalu, daruje Moët finanční obnos neziskové organizaci ALSA, která pomáhá lidem s amyotrofickou laterální sklerózou. Inspirace pochází z udílení Zlatých glóbů, kde si celebrity každoročně slavnostně připíjejí v rámci tzv. Toast for a Cause.
Ambasadorkou projektu je modelka Daniela Peštová, která přípitek uvede společně s ředitelem festivalu Jiřím Bartoškou. Symbolický akt proběhne v novém Moët Lounge na terase hotelu Thermal. Koupí šampaňského ale mohou přispět i návštěvníci – sáhnout můžou buď po již zmiňované lahvi Impérial, z níž poputuje na konto neziskové organizace 1000 korun, nebo třeba po malé elegantní lahvičce o objemu 20 cl, za kterou firma daruje ALSE 52 Kč. Právě tolikáte narozeniny totiž letos festival slaví.
Jaký je Váš názor?
Související články
- Hvězda vín Dom Pérignon
- Žito jako designový prvek? I to je možné, dokazuje výrobce vodky Belvedere
- Hennessy: Proklatě dobrý koňak s duchem dobyvatele
- Krug: Začíná, kde jiní končí
- Mysleli jste, že v Pařížské nikdy neuvidíte squat? Mýlíte se
- Limitovaná edice koňaku Hennessy od Arika Lévyho snoubí tradici s modernou
Přidejte se k Insidecor komunitě...
Insidecor
Insidecor na Instagramu