Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku

Hvězda vín Dom Pérignon

Hvězda vín Dom Pérignon

Každá oblast, kde se pěstují hrozny, má své kouzlo. Ale atmosféra vinic v oblasti Champagne dává uzrát těm nejlepším a jediným hroznům, které mají tu čest stát se šampaňským. Cítíte tu vůni? Vidíte ty lány a kopce? A tu chuť? Nezaměnitelná, že? Tak to je Dom Pérignon, vedoucí značka v kategorii Prestige Cuvée. Víno, co dotýká se hvězd. I když dotýkat se hvězd je prý nebezpečné, jak se zpívá v jedné písni... Tak opatrně!

Značka Dom Pérignon pěstuje své „hvězdy“ v oblasti Champagne. Duchovním otcem značky a šampaňského vůbec, což možná někoho překvapí, je mnich Pierre Pérignon, který žil v 17. století. Sám se výrobě vína věnoval, a tak ho napadlo, že vytvoří exemplář, který bude jiný než všechny ostatní. Na výrobě zvláštního moku pracoval dlouhých 47 let, během nichž se dokonce v roce 1668 stal sklepmistrem v opatství Hautvillers. Dnes můžeme těžko odhadnout, zda tento podmanivý nápoj vyrobil cíleně. Možná to byla náhoda, osud, či prosté vítězství nad přírodou, ale stvořil něco, čemu dnes říkáme šampaňské. Po svém triumfálním vynálezu prý k ostatním mnichům prohlásil: „Mí bratři, pojďte se podívat! Právě piji esenci hvězd.“ Šampaňské benediktínského mnicha Pérignona se díky jedinečné chuti později stalo také součástí královské tabule Ludvíka XIV.

Opatství Hautvillers.

Vinice značky Dom Pérignon.

Zajímavým faktem, který poukazuje na odkaz zakladatele značky, je tzv. Manifest. Jde o vyjádření víry, jakési desatero, ve kterém jsou zdůrazněny základní principy výroby odkazující na postupy samotného mnicha Pérignona. Jeho autorem a velmi důležitou osobou značky je vrchní sklepmistr Richard Geoffroy, který svoji funkci zastává od roku 1990.

Richard Geoffroy ve sklepích Dom Pérignon. ©DerekHudson

Dom Pérignon vytváří tři kategorie šampaňských – P1, P2 a P3. P zde značí Plenitudu, čili vrchol v určitém cyklu vývoje šampaňského. Dom Pérignon vytváří pouze ročníková vína, vyrobená z hroznů, které se urodily daný rok na vinicích kategorií Grand Cru. Jedinou výjimkou jsou vinice v Hautlivvers, kde Dom Pérignon žil a tvořil a které spadají do kategorie Premier Cru. Jako poctu svému stvořiteli a oslavu kreativity vybírá Dom Pérignon každým rokem osobnost, jež vytvoří vlastní design etikety a boxu. Ten se stává limitovanou edicí daného ročníku šampaňského. Mezi oslovenými umělci se v minulosti objevili například Björk, Jeff Koons či David Lynch. Letošní kolekce se ujal německý abstraktní umělec Michael Riedel.

Kolekce Vintage od Michaela Riedela.

Michael Riedel také vytvořil limitovanou sérii 25 mramorových boxů pro Dom Pérignon P2 nazvané Monolith.

Exkluzivní mramorový box nové kolekce P2 1998 od Michaela Riedela (na fotce).

Mramorový monilit P2, unikát pro Dom Pérignon od Michaela Riedela.

V roce 2013 byl k umělecké spolupráci vyzván známý kontroverzní americký umělec Jeff Koons. Pro Dom Pérignon Vintage vytvořil dva barevné designy dárkového balení, tzv. Balloons Venus nebo-li Balónové Venuše. Žlutá Venuše vznikla pro Dom Pérignon Vintage 2004 a růžová Venuše pro Dom Pérignon Rosé Vintage 2003.

Dárkový box Dom Pérignon Balónová Venuše.

Provedení v klasickém boxu.

Dom Pérignon byl také ozdobou během projektu SQUAT iD23, kde zaujal své místo v bytě od Radky Valové z ateliéru OOOOX.


Moët Hennessy Czech Republic s.r.o.
Karlovo náměstí 10, Praha 2
 

SaveSave

SaveSave

Jaký je Váš názor?

Související články

zpět na seznam článků

O článku

Dominika Coufalová Autor:
Dominika Coufalová

Foto: domperignon.com, FB Dom Pérignon, Instagram Dom Pérignon, creatingdomperignon.com, Derek Hudson Photographer, Dagmar Vyhnálková

Publikováno: 25.08.2017


Přidejte se k Insidecor komunitě...